dieta odpowiednia dla Ciebie
Kategorie:

Jaka dieta jest odpowiednia dla Ciebie?

Wybierz dietę, która będzie dla Ciebie odpowiednia!

Nie daj się nabrać na sztuczki, jeśli chodzi o odchudzanie. Oceń dokładnie diety, aby znaleźć taką, która Ci odpowiada.  Jeśli chodzi o odchudzanie, nie brakuje porad. Czasopisma, książki i strony internetowe obiecują, że schudniesz na zawsze, stosując diety eliminujące tłuszcze lub węglowodany lub te, które promują superfood lub specjalne suplementy.

Przy tak wielu sprzecznych opcjach, skąd wiesz, które podejście może być dla Ciebie odpowiednie? Oto kilka sugestii dotyczących wyboru programu odchudzania.

Zaangażuj swojego dietetyka w wysiłki związane z odchudzaniem

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu odchudzania należy porozmawiać z dietetykiem lub lekarzem. Może się okazać, że chorujesz na choroby, które wymagają zastosowania odpowiedniej specjalistycznej diety, przykładowo dieta anemia lub dieta trzustkowa. Twój lekarz może przejrzeć twoje problemy medyczne i leki, które mogą wpływać na twoją wagę, i udzielić wskazówek dotyczących programu. Możesz też porozmawiać o tym, jak bezpiecznie ćwiczyć, zwłaszcza jeśli masz fizyczne, medyczne lub bolesne codzienne zadania.

Poinformuj dietetuka o swoich wcześniejszych wysiłkach, aby schudnąć. Bądź otwarty na diety, które Cię interesują. Twój lekarz może skierować Cię do grup wsparcia utraty wagi lub skierować do zarejestrowanego dietetyka.

Weź pod uwagę swoje osobiste potrzeby

Nie ma diety ani planu odchudzania dla każdego. Jeśli jednak weźmiesz pod uwagę swoje preferencje, styl życia i cele związane z odchudzaniem, prawdopodobnie znajdziesz plan, który możesz dostosować do swoich potrzeb.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek programu odchudzania pomyśl o:

  1. Diety, których próbowałeś. Co ci się w nich podobało lub czego nie lubiłeś? Czy byłeś w stanie przestrzegać diety? Co zadziałało lub nie zadziałało? Jak czułeś się fizycznie i emocjonalnie podczas diety? Czy nie masz problemów z tarczycą i nie potrzebujesz  produktu dieta nadczynność tarczycy?
  2. Twoje preferencje. Czy wolisz samodzielnie przeprowadzić program odchudzania, czy potrzebujesz wsparcia grupowego? Jeśli lubisz wsparcie grupowe, wolisz wsparcie online czy osobiste spotkania?
  3. Twój budżet. Niektóre programy odchudzania wymagają zakupu suplementów lub posiłków, wizyty w klinikach odchudzających lub uczestnictwa w spotkaniach wsparcia. Czy koszt pasuje do Twojego budżetu?
  4. Inne uwagi. Czy masz schorzenia, takie jak cukrzyca, choroby serca lub alergie? Czy masz jakieś kulturowe lub etniczne potrzeby lub preferencje, jeśli chodzi o jedzenie?
  5. Poszukaj bezpiecznego, skutecznego programu odchudzania

Kuszące jest szukanie obietnic szybkiej i dramatycznej utraty wagi, ale powolne i stabilne podejście jest łatwiejsze do utrzymania i zwykle pokonuje szybką utratę wagi na dłuższą metę. Typowym zaleceniem jest utrata masy ciała od 0,2 do 0,9 kilograma na tydzień.

W niektórych sytuacjach można zapewnić szybszą utratę wagi, jeśli zostanie wykonana prawidłowo – na przykład bardzo niskokaloryczna dieta pod nadzorem lekarza lub krótka faza szybkiego rozpoczęcia zdrowego planu żywieniowego. Udana utrata wagi wymaga długoterminowego zaangażowania w zdrowy styl życia w zakresie diety, ćwiczeń i zachowania. Zmiany behawioralne są kluczowe i mogą mieć największy wpływ na długoterminowe wysiłki związane z odchudzaniem.

Pamiętaj, aby wybrać plan dietetyczny, z którym możesz żyć. Poszukaj tych funkcji:

Elastyczność

Elastyczny plan nie zabrania określonych produktów ani grup żywności, ale obejmuje różnorodne produkty ze wszystkich głównych grup. Zdrowa dieta obejmuje warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste, niskotłuszczowe produkty mleczne, chude źródła białka oraz orzechy i nasiona. Elastyczny plan pozwala na sporadyczne, rozsądne pobłażanie, jeśli chcesz. Powinien zawierać żywność, którą możesz znaleźć w lokalnym sklepie spożywczym i którą lubisz jeść. Jednak plan powinien ograniczyć alkohol, słodkie napoje i słodycze o wysokiej zawartości cukru, ponieważ zawarte w nich kalorie nie zapewniają wystarczającej ilości składników odżywczych.

Saldo

Twój plan powinien zawierać odpowiednie składniki odżywcze i kalorie. Jedzenie dużych ilości niektórych potraw, takich jak grejpfrut lub mięso; Drastycznie zmniejsz kalorie; Wyeliminowanie całych grup żywności, takich jak węglowodany, może prowadzić do problemów żywieniowych. Bezpieczna i zdrowa dieta nie wymaga nadmiernej ilości witamin ani suplementów.
Współczucie. Dieta powinna zawierać produkty, które lubisz i chciałbyś jeść przez całe życie – a nie takie, które możesz tolerować w trakcie trwania planu. Jeśli nie podoba ci się jedzenie w planie, jeśli plan jest zbyt restrykcyjny lub jeśli stanie się nudny, prawdopodobnie nie będziesz się go trzymać, co spowoduje, że długotrwała utrata wagi jest mało prawdopodobna.
Czynność. Twój plan powinien uwzględniać aktywność fizyczną. Ćwiczenia i mniej kalorii mogą pomóc w utracie wagi. Ćwiczenia zapewniają również wiele korzyści zdrowotnych, w tym zwalczanie utraty mięśni, która występuje przy utracie wagi. Ćwiczenia są ważnym czynnikiem w utrzymaniu utraty wagi.

Zadaj sobie te pytania podczas oceny planów odchudzania

Zanim przejdziesz do jakiegokolwiek planu odchudzania, poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Tylko dlatego, że plan dietetyczny od dietetyka online jest popularna lub Twoi znajomi ją przestrzegają, nie oznacza, że ​​jest ona odpowiednia dla Ciebie.

Najpierw zadaj następujące pytania:

  1. Czy plan zawiera instrukcje, które możesz dostosować do swojej sytuacji?
  2. Czy wymaga zakupu specjalnych posiłków lub suplementów?
  3. Czy oferuje wsparcie online lub osobiste?
  4. Czy uczy Cię, jak dokonać pozytywnych, zdrowych zmian w swoim życiu, aby utrzymać utratę wagi?
  5. Co kryje się za dietą?
  6. Czy istnieją badania i nauka wspierająca podejście do utraty wagi?
  7. Jaką wiedzę, szkolenie, certyfikaty i doświadczenie mają lekarze, dietetycy i inni pracownicy, gdy idziesz do kliniki odchudzającej?
  8. Czy personel będzie współpracował z Twoim stałym lekarzem?
  9. Jakie są zagrożenia? Czy program utraty wagi może zaszkodzić Twojemu zdrowiu?
  10. Czy zalecenia są dla Ciebie bezpieczne, zwłaszcza jeśli jesteś chory lub zażywasz leki?
  11. Jakie są rezultaty? Ile możesz się spodziewać utraty wagi?
  12. Czy program przewiduje, że można szybko schudnąć lub celować w określone obszary ciała?
  13. Czy reklamuje zdjęcia przed i po, które wydają się zbyt piękne, aby były prawdziwe?
  14. Czy może pomóc w utrzymaniu utraty wagi w czasie?

Klucz do sukcesu w odchudzaniu

Skuteczne odchudzanie wymaga długotrwałych zmian w nawykach żywieniowych i aktywności fizycznej. Oznacza to, że musisz znaleźć sposób na utratę wagi, który możesz zastosować na całe życie. Jest mało prawdopodobne, aby dieta pomagała w utracie wagi, jeśli następnie zrezygnujesz z diety i powrócisz do starych nawyków. Diety, które powodują uczucie depresji lub głodu, mogą spowodować, że się poddasz. A ponieważ wiele diet odchudzających nie zachęca do trwałych zmian zdrowego stylu życia, po zaprzestaniu diety kilogramy mogą szybko wrócić.

Prawdopodobnie musisz cały czas zwracać uwagę na swoją wagę. Jednak połączenie zdrowszej diety z większą aktywnością jest najlepszym sposobem na utratę wagi, utrzymanie jej na dłuższą metę i poprawę zdrowia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *